XVIII Jornades de Bizanci a Barcelona i Terrassa

Dimecres, 30 Gener, 2019 - Dissabte, 2 Febrer, 2019
Facultat de Filologia UB i Auditori municipal de Terrassa

Les XVIII Jornades de Bizanci són organitzades per la Sociedad Española de Bizantinística (SEB) i enguany se celebren a Barcelona i Terrassa. Hi participen una vintena d'estudiosos de l'antiguitat tardana i l'Imperi bizantí vinculats a la UB, un gran nombre dels socis de l'esmentada societat, que agrupa professors i investigadors de universitats i centre de recerca espanyols i una quarantena d’experts estrangers, procedents dels Estats Units d’Amèrica, Grècia, França, Alemanya, Dinamarca, Itàlia, Rússia, Geòrgia, Portugal i Turquia.

L’acte d’inauguració tindrà lloc el dimecres dia 30 de gener a les 16 hores a l’Aula Capella de la Facultat de Filologia sota la presidència de la Dra. Mercè Puig, Vicerectora d’Estudiants i de Política Lingüística, i amb la participació del Degà de la Facultat de Filologia, Dr. Javier Velaza, el President de la SEB, Dr. Juan Signes, el Catedràtic de la UAB, Dr. Manuel Castiñeiras, i el Director del Departament de Filologia Clàssica, Romànica i Semítica, Dr. Ernest Marcos. A continuació, pronunciarà la conferència inaugural la prestigiosa historiadora de l’art bizantí Nancy Ševčenko, investigadora de l’International Center of Medieval Art, South Woodstock (Estats Units d’Amèrica).

Podeu consultar el programa complet a https://bizantinistica.blogspot.com/.